fredag den 27. februar 2015

Om at være ensom...

Kender du det.. At være ensom. 

At være ensom en enkelt aften, eller en weekend...

For hvad er ensomhed for mig? Jeg er til tider temmelig introvert, og elsker mit selskab...
Ensomhed har ikke altid at gøre med at man savner selskab... Ensomhed er, for mig som hsp, mangel på selskab af en eller flere personer der kan fylde et specialt tomrum ud i enten mit hoved eller hjerte... Og hvad er det som der skal fyldes ud... følelsen af at være noget specialt...

Jeg var til bryllup sidste sommer, og som altid når jeg er fotograf sådan et sted får jeg gode muligheder for at gætte alle gæsternes historie... Jeg har det jo som en fisk i vandet... Elsker at fotografere mennesker... Elsker som hsp og suge alle steminger til mig, mærke vibrationer og energier... Jeg har prøvet det før mange gange... Putte gæsterne i kasser... Se om gæsterne opfører sig som jeg havde gennemtænkt oppe i hovedet senere på aftenen... Snakke med så mange som muligt for at få mest mulig information frem... Min simulator er startet, og jeg kan langsomt overlade den til fremtiden...

Forestil dig alle mennesker bevæger som foran dig, omkring dig, bag dig... Jeg står helt stille...
observerer, filosoferer, mærker energier... er ensom... Der er en osteklokke overmig. Her kan jeg holde alt larmen og musikken ude. Her kan jeg fokusere på mit primære, at tage billeder, dekode og observere... føle sig udenfor... at nyde...

Det er mig... Henrik den ensomme... Henrik som har mange gode venner, dejlige børn...Henrik som bruger rigtig meget energi på at være Henrik... Jeg nyder livet som altid...
Jeg er vist kun nede når nogen har trådt på mig... Det gør så ondt...langt ind i hjertet og sjælen, og langt ud i fremtiden... Hvorfor så jeg det ikke komme? Hvorfor var jeg ikke god nok? Hvorfor havde jeg ikke gennemtænk dette scenario... Jeg er en fejl... et minus... jeg er ingenting...

Jeg sidder tilbage foran computeren og redigerer weekendens bryllup...

Drengene sover, naboens hun larmer, folk går på vejen... Jeg smiler fordi jeg er til...


Kender du selv til den ensomheds følelse?

1 kommentar: