fredag den 21. november 2014

Om at leve i to verdener...

jeg lever i min egen verden, men det er ok i kender mig her....

Jeg er ekstrovert. Jeg får energi fra andre mennesker. 
Bogstaveligt talt... Jeg kan ikke leve uden dem.
Samtidig elsker jeg min alene tid. Alene tid med mig selv. Her lader jeg mine mentale batterier op. Mit hoved gennemtænker og gemmer alle dagens emotioner, følelser og træer.
Træerne for mig er mennesker jeg har mødt. I min tidligste barndom havde jeg ikke verbale ord for ondt, smerter, følelser og tanker. Men jeg så dem og gemte dem visuelt som træer, i mangel af bedre. Træets farve, hældning, form, huller, og årene giver mening med det hele. Uden at tænke for meget over det har træerne fulgt hele livet, men de er blevet meget mere nuanceret med tiden...
Mine to verdener. Min egen verden som jeg elsker og hader. Her er jeg alene og ensom. Her kan jeg pleje mit hoved, ligesom en harddisk laver en rensning. Kommer der for mange informationer ind på en dag kommer der blå skærm foran mine øjne. Men informationerne skal gemmes og arkivers.
Her kan jeg til gengæld være helt mig selv. Mine morfar sutsko, men beskidte kaffekop. Min musik. Mine tårer. Min sarte sjæl. Imens jeg gemmer dagens oplevelser kommer der til tider energi uhyrer med igennem mine tanker. Eller stærke narcissister. Eller ondskab, inkompetence og racister.
For at få disse knastørre firkantede tanker gemt i kasser skal de smørers med mine tårer. Nogen mere en andre. Jeg er træt af at mine øjne skal bruges som smøremiddel.
Modsat mennesker med stærk karisma. Ægte mennesker, oprigtige personer. Dem har jeg altid beundret. Jeg troede oprigtigt indtil fornylig at alle mennesker her på jorden kunne se mennesker med stærk karisma. Det gik op for mig at ikke alle kunne det, og jeg blev pisse hamrende bange.
Hvorfor kan ikke alle se det? Hvor mange flere ting skal gå op for mig med tiden, det er jeg bange for...

Min anden verden... I denne verden kender det fleste mig, Henrik. Altid glad. Betænksom, men altid med på alt det sjove. Tankefri og arbejdsom. Jeg hader at blive rost, og kan ikke rose mig selv. En smule hængerøv og gerne skjorten ud over bukserne. Altid tænkende og sansende tanker indeni...
Altid parat til at bide sig i læben, for at holde sanserne fri. Der er så mange af dem. Der er meget at se til for mig...

Mine to verdener.

Don't ask him to live in your world.... Visit his world instead...


Er jeg den eneste der lever i to verdener?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar